Digitalt
Digital Signage är vår tids skyltar och anslagstavlor – i digitalt
format.
Genom att visa ett budskap med rätt inramning vid rätt tidpunkt
går det att skapa engagemang
på ett sätt som andra kanaler inte kan
leverera. Budskapet kan hållas mer levande än vid traditionell
skyltning med t
ex rolluper. Eftersom det kan ändras i realtid går det att hålla
budskapet ständigt uppdaterat.
Man brukar säga att rörligt material väcker mer än dubbelt så högt engagemang som annan skyltning.
Idén bakom Digital Signage är att ha ett kostnadseffektivt verktyg
som vem som helst kan sköta,
utan långa utbildningar och krångliga
manualer.
Användningsområden
Det finns många olika användningsområden för digital skyltning.- En är publik information, så som nyheter och väder, vägbeskrivning eller
lokalens planering med brandsläckare och utrymmningsvägar.
- Företagsinformation, med medelanden till anställda eller hälso och säkerhetsinformation.
- Menyer och detaljinformation, däribland priser, foton, innehållsförteckningar eller näringsinnehåll.
- Reklam, reklamfilmer eller företagsinformation.
- Förhöja kundens upplevelse, förhöja miljön för en exklusivare och mer levande känsla.
lokalens planering med brandsläckare och utrymmningsvägar.